Porządek obrad
1.
Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Sprawozdanie z wykonania gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za rok 2023.
4.
Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Istebna wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji.
5.
Analiza i omówienie sprawozdania o przebiegu wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury, Promocji Informacji Turystycznej i Biblioteki Publicznej za rok 2023 oraz rocznego sprawozdania finansowego.
6.
Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Istebna za rok 2023, wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o tym sprawozdaniu, sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego oraz informacji o stanie mienia Gminy Istebna
7.
Opiniowanie projektów uchwał:
a)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok;
b)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu na czas oznaczony do 3 lat
c)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr LXXIII/458/2023 Rady Gminy Istebna z dnia 30 czerwca 2023 r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Istebna
d)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXVI/187/2020 Rady Gminy Istebna w sprawie ustanowienia dorocznych nagród Wójta Gminy Istebna za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechnienia i ochrony dziedzictwa kulturowego oraz określania szczegółowych warunków i trybu ich przyznania
e)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Istebna na lata 2024-2030;
f)
opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Istebna na rok 2024;
8.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
9.
Sprawy bieżące, wolne wnioski i informacje.
10.
Zakończenie posiedzenia.