Porządek obrad
1.
Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z VII i VIII sesji Rady Gminy Istebna
4.
Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
5.
Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.
6.
Informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Istebna w roku szkolnym 2023/2024
a)
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Istebna, obejmującej obszar wsi Istebna z wyłączeniem obszaru Natura 2000 Beskid Śląski PLH240005
b)
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Istebna, obejmującego obszar wsi Koniaków – część A – teren Ochodzitej oraz Koczy Zamek
c)
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Istebna, obejmującego obszar wsi Koniaków – część B
d)
Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu Audytu krajobrazowego Województwa Śląskiego.
e)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2025 oraz wprowadzenia zwolnień od tego podatku
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty targowej oraz zasad jej ustalania i poboru, określenia stawek oraz inkasenta na rok 2025
g)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2025
h)
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty od posiadania psów oraz zasad jej ustalania, poboru i określenia stawek na rok 2025
i)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla Radnych Rady Gminy Istebna.
j)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla Przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy Istebna
k)
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Istebna na lata 2024 - 2030.
l)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Istebna na rok 2024
8.
Informacja Przewodniczącego Komisji ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Istebna.
9.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
10.
Sprawy bieżące, wolne wnioski i informacje.
11.
Zakończenie posiedzenia.